Lite Vinterbarn Elg

Måhända att jag inte berättat detta men jag är väldigt förtjust i
Rebecca Vinterbarn Elgs krönikor från radioprogrammet Christer.
Här kommer ett exempel på vad jag gillar:

Kanske att en del skulle säga att jag inte har på fötterna
för att uttala mig om hur ett förhållande kan och inte kan se ut.
Men det är just min barfota ställning som jag tycker gör mig extra berättigad.
Det finns en anledning till att jag inte har nån pojkvän.
Eller ja, det finns flera stycken anledningar men en stor sån är just det där att
jag har gjort ett val att leva ett kompromissfritt liv i ensamhet hellre
än som en kuvad, självdöende ko i gemenskap. Inte med det sagt att
alla förhållanden tar livet av en, bara att det är jäkligt svårt att hitta nån som
älskar en SOM MAN ÄR och inte vill förändra en.
Eller förlåt, ha inflytande över en.

Därför är jag singel - Rebecca Vinterbarn Elg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0